Op weg naar Arras

2 augustus 2021 - Ieper, België

Vanochtend na een lekker ontbijt op weg naar Arras, N- Frankrijk. Eeest gaan we nog even op zoek naar het cafeetje waar we indertijd mbv een soort viewmasters een beeld kregen van het slagveld van WO I. Café het Boerenhol deed ons er een beetje aan terugdenken. Helaas bleek het afgebroken en een heel nieuw modern restaurant neergezet. Jammer!! Op naar St Eloois waar meerdere mijnkraters nog te zien zijn. We bleken hiervoor wel een code van de VVV voor nodig te hebben, maar even een telefoontje voldeed ook.

Bellen voor de toegangscodeKrater St. ElooisKrater  Britse bunker volledig intact WO IBritse bunker

Kijkgraag Britse bunkerKijkgat bunker

vanuit St Eloois naar Fromelles alwaar een intacte Duitse commandobunker.

Duitse commandobunkerDuitse commandobunker

Lunch in LensLunch Lens

vanuit Lens naar Vimy. Hier de Canadese begraafplaats en een enorm monument. Hier kun je een stuk niemandsland blijken tussen de loopgrachten van de Duitsers en de Canadezen. Zo’n klein stuk ertussen!!

Canadese monumentMonument Duitse loopgrachtDuitse loopgracht NiemandslandLinks van mij

Niemandsland tussen Duitse en Canadese loopgrachtenNiemandsland .

inmiddels is het 18 uur en gaan we richting hotel Arras. Hier een welkomstdrankje.

Aankomst hotelRabarber juice ArrasDrankje op het pleinDrankje op het plein in Arras

Gemeentehuis ArrasGemeentehuis

nog even een wandeling door Arras

ArrasCitadelCitadel Arras

Camino naar Santiago de CompostelaPijl Camino Santiago

Heerlijk gegeten waarbij Frans de streekschotel had met o.a. Welsh, Vleeshpotje en karbonade op Vlaamse wijze. In ieder geval veel vlees😁

Speciale schotel van de streekRestaurant 3 Fûts