Via Nieuwpoort en Diksmuide naar Ieper

31 juli 2021 - Ieper, België

Vanmorgen vanuit huis naar Nieuwpoort vertrokken om te starten met onze vakantie langs het front van WO I. Bij aankomst begint het net te regenen, maar het is gelukkig lunchtijd dus dat komt goed uit.

Lunch bij Jeane

Inmiddels  schijnt de zon en gaan we op zoek naar de Ganzepoot. Nieuwpoort is een leuk plaatsje om doorheen te wandelen.

GanzepootGanzepootGanzepootMonument Ganzepoot
Vanuit Nieuwpoort via de IJzerroute, rivier de IJzer, door naar Diksmuide. Hier het belangrijkste monument ter nagedachtenis van WO I en “de dodengang”. Deze loopgracht, wij zeggen loopgraven, zijn nog intact en goed onderhouden.Stadhuis NieuwpoortIJzertorenDe IjzertorenIJzertorenIIzerpoortStart DodengangDodengangDodengang op de achtergrondDodengangDodengang

Doorkijkje vanuit een schietgatDoorkijkje vanuit schietgaten.

inmiddels is het half 5 en tijd om naar Ieper te gaan. Hier zullen we de eerste 2 nachten verblijven. We zijn ook wel toe aan een drankje😉.Hopelijk op een terrasje in de zon! In Ieper is het kermis en de hele Grote Markt staat vol. We vinden een plekje op een terras, maar de zon maakt al snel plaats voor een regenbuitje. Gelukkig passen we samen precies onder de parasol😂.

In de zon Grote Markt IeperIn de 🌞 Op het terras van de Grote Markt in IeperDat smaakt!

In de regen Grote Markt IeperIn de 🌧

voor het diner gaan we nog even naar de Menenpoort voor de “last post” die hier elke avond om 20:00 uur wordt geblazen. Ook nu spettert het een beetje, maar op zich was het qua weer een prima 1e dag!

Menenpoort in IeperMenenpoort

Onder video’s vind je de 1e video waarin je de last post kunt horen.