Van Albert via Amiens naar Péronne

4 augustus 2021 - Péronne, Frankrijk

Na een onrustige nacht met heel veel lawaai en geschreeuw in de straat, verlaten we Albert en gaan we via een omweg ( Amiens) naar de volgende stop: Péronne.

Amiens ligt vrij dicht bij en schijnt een mooie stad te zijn. Bij aankomst in Amiens schijnt de zon flink en gaan we eerst op zoek naar een terras voor een koffietje😁

Koffie in Amiens
Na de koffie op weg voor de stadswandeling. We stuiten al snel op een prachtige kathedraal, waar binnen een stel in de echt verbonden wordt.

Cathedral de notre dame d’AmiensCathedral de notre dame d’AmiensTrouwen in de kathedraalTrouwdag Cathedral de notre dame d’AmiensPracht en praal

Cathedral de notre dame d’Amiens
Vanuit de kathedraal vervolgen we de wandeling door kleurrijke straatjes, langs watertjes zoals Venetië en overal leuke restaurantjes.

Straatje aan water met leuke restaurantjesZelfde straatje eindpuntCreatief met “Mondkapjes”Kunst met mondkapjes “Regenboogbuurt” AmiensStraatjeLeuk doorkijkje

Even in het zonnetjeGratis ligstoelen
uiteindelijk komender terecht op het terras van een crêperie.

Lunch in crêperie

Lunch crêperie
Na de lunch vervolgen we de wandeling om rond een uur of half vier verder te rijden naar Péronne.

Leuke plaatjes

Hotel de VilleHotel de Ville

Rond 16:45 arriveren we in het hotel en gaan we nog even op verkenning door Péronne. In ieder geval op zoek naar een terras😉.

Vestingmuur PéronneVestingmuur

De Somme in PéronneVerlaten gebouw aan de Somme.

Gisteren gereserveerd bij het nr1 restaurant van Péronne en het overtrof onze verwachtingen. Ontzettend lekker gegeten.

Le Bistrot d’AntoineAmuseLe Bistrot d’AntoineKalfslever en eendLe Bistrot d’AntoineDame Noir